Sunday, October 25, 2009

"KEINDAHAN PULAU KAPAS"

~ MEMORI SUKA DUKA KU DI PULAU KAPAS ~

Indahnya Pulau Kapas yang sentiasa menjadi sebutan 'N' tetap segar di ingatan para pengunjungnya...

Ha!!! Ni la aktiviti rekreasi yang aku nanti-nanti ‘N’ dah lama ku tunggu-tunggu. Ni lah masanya untuk kitaorang beradu tenaga dengan team masing-masing. Di samping tu dapat gak nak relakkan minda ‘N’ hilangkan tension, lari dari kesibukan tugas yang tiada kesudahan ‘N’ penamatnya…Nak tunggu mati ‘N’ kiamat barulah ler nak tamat…Letih-letih!!!

Fuwoh!!! Penat giler beb ‘N’ bro…Letih giler gak rupanya...Lagi penat dari kerja kat Mahkamah tu yang memerlukan aku cuma test suara bagi kata perintah…COURT BANGUNNN!!!...Kat sini aku kena raging semacam je. Mula-mula angin ‘N’ berasap gak telinga ‘N’ sumo part-part yang ada kat body aku ni. Lama-lama rasa seronok gak ‘N’ aku pun dah mula cooling down dengan abang-abang, kakak-kakak ‘N’ adik-adik Instuctor tu. Rupa-rupanya baik-baik gak mereka ni…Bak kata pepatah “Tak Kenai Maka Tak Cintan”…Kalau tak kena raging macam tu, ntah ape-ape yang dah jadi kat kitaorang kelak.

Sebenarnya, ade gak kebaikan yang tersurat ‘N’ tersirat di sebalik perbuatan mereka yang melampau-lampau tu but tak ler keterlaluan sangat. Natijahnya, kitaorang terutama sekali yang dah veteran-veteren ‘N’ otai-otai ni dapat gak follow sumo aktiviti yang telah diatur ‘N’ disusun mengikut ketetapan masa yang telah ditetapkan, walaupun ade masanya terlajak gak time tu…

Di ruangan Blogspot ni ler aku nak cite panjang lebar bab-bab aktiviti kitaorang student SR113 Full Time (Degree), PLK-PDRM (Diploma) ‘N’ e-PJJ (also Diploma) kat Pulau Kapas yang menjadi saksi tentang kejatuhan, kebangunan ‘N’ kemaluan kitaorang…Ikutilah coretan ‘N’ nukilan aku yang seterusnya…He3x…

Cik Siti membeli longan,
Hendak dibeli di pasar tuan,
Sungguhpun pahit untuk ditelan,
Pulau Kapas jadi kenangan...

No comments:

Post a Comment