Monday, October 26, 2009

"HAI! LEMAK MANIS…ALAH AMBOI-AMBOI"


Malam kini menyingsing tiba…Mata ku pula semakin kuyuh oleh kerana terlalu keletihan ‘N’ mengantuk…Tetapi aktiviti yang telah disusun untuk kitaorang mesti diteruskan…Don’t give up…Dari jauh lagi aku dah dengar orang dok menyanyi lagu yang first time aku dengar…”Hai, Lemak manis…Alah amboi-amboi…Santan kelapa…Alah amboi-amboi!!!...Best gak senikata ‘N’ liriknya bila didengari dengan teliti…

Kalau korang nak tahu, kitaorang bukan setakat hanya dok khusyuk mendengar lagu but kena pula mencari makna yang tersirat ‘N’ tersurat di sebalik lagu yang mereka sedang dendangkan…Bukan setakat itu je, kitaorang kena ler berbalas pantun sambil menyanyi mengikut rentak ‘N’ irama lagu “Lemak Manis” tu yang sememangnya tersimpan beribu kata pembayang.

Berpandukan kata pembayang yang diselit di dalam lagu tersebut, aku ‘N’ group aku kena ler tekun mencari…But agak mendukacitakan bcoz group aku rupa-rupanya merupakan group terakhir yang sampai ‘N’ berjaya menyelesaikan kesemua teka-teki yang diberikan…Walauapapun keadaannya, yang penting kita “ENJOY!!!”…Tidak dilupakan kepada geng-geng group lain yang sudi membantu kitaorang yang dah sememangnya menjadi tak keruan…Thanx friends…

No comments:

Post a Comment